Kiristääkö pohkeita tai reisien takaosia? Entä kiusaako plantaarifaskiitti tai akillesjänteet? Testing Labin testiryhmä testasi kuukauden ajan kotimaista T-Stand pohkeiden venytyslaitetta, jonka avulla kyseisiin ongelmiin saatiin tehokkaasti ja vaivattomasti helpotusta jo muutaman minuutin päivittäisellä käytöllä. Testiryhmäläiset käyttivät T-Standia testijakson aikana keskimäärin 2 kertaa päivässä 2 minuuttia kerrallaan.

T-Stand pohkeiden venytyslaite

T-Stand on ainutlaatuinen laite kireiden pohkeiden ja reisien takaosien venyttämiseen, vaikutus ulottuu myös pakaroihin ja alaselkään. T-Standin kaltevuuden saa vaivattomasti säädettyä itsellesi sopivaksi. T-Standin käyttö helpottaa lihaskireyksiä ja auttaa pohkeiden ja reisien takaosien lihaksia saavuttamaan oikean pituutensa.


Testiryhmä

Testiryhmän koko oli 12 testaajaa, jotka olivat monipuolisesti erilaisia tuotteen kohderyhmää vastaavia testaajia. Testiryhmä koostui testaajista, joilla kaikilla oli kireät lihakset (pohkeet, reiden takaosat, pakarat ja/tai alaselkä). Lisäksi suurimmalla osalla testaajista oli akillesjännekipuja tai plantaarifaskiittikipuja. 12 testaajan testiryhmän lisäksi 50 testaajaa kokeili T-Standia yhden kerran.


Tulokset


Yhteenveto

  • 100 % testaajista sai apua kireisiin lihaksiin (pohkeet, reiden takaosat, pakarat ja/tai alaselkä)
  • 100 % testaajista sai apua akillejännevaivoihin
  • 60 % testaajista sai apua plantaarifaskiittiin
  • 92 % testaajista suosittelee T-Standia kaverille


T-Standin kaltevuuskulman säätö

T-Standin kulman säätäminen oli helppoa ja itselle sopiva kulma löytyi helposti. Kulman vaihtaminen oli helppoa eri käyttäjien välillä. T-Standin käytön tehokkuuden havaitsi myös siitä, että osan testaajista täytyi jopa jyrkentää T-Standin kaltevuuskulmaa testijakson aikana. 

T-Standin kulman säätäminen oli helppoa ja itselle sopiva kulma löytyi helposti. Kulman vaihtaminen oli tarpeen helppoa eri käyttäjien välillä. T-Standin käytön tehokkuuden havaitsi myös siitä, että testaajien täytyi jyrkentää T-Standin kaltevuuskulmaa jo testijakson 1 tai 2 viikon aikana. Osan testaajista täytyi jyrkentää kulmaa kaksi kertaa testijakson aikana.


Ensihavainnot T-Standin käytöstä

Helppo, yksinkertainen ja miellyttävä käyttää. Lihasten venyttäminen ei tästä enää helpotu. T-Standin käyttö oli jotakin aivan uutta ja erilaista sekä myös tehokas keino erityisesti pohkeiden ja takareisien venyttämiseen.

Testaajan kommentti: ”Joka päivä venytän pohkeita. T-Stand antoi kuitenkin uuden ulottuvuuden venyttelyyn ja venytyksen tunsi koko pohkeen pituudelta ja normaalia syvemmällä lihaksissa. Lisäksi venytys ja sen teho tuntuivat vielä 5 minuuttia T-Standilta poistumisen jälkeenkin.”

Testiryhmäläiset alkoivat huomaamaan T-Standin käytön hyötyjä jo 1-2 viikon käytön jälkeen käytettyään tuotetta keskimäärin 2 kertaa päivässä 2 minuuttia kerrallaan Testiryhmäläiset havaitsivat, että

  • Jalkojen elastisuus lisääntyi
  • Jalat liikkuivat kevyemmin arjessa ja harrastuksissa
  • Treeneissä lihaskireydet eivät enää vaivanneet
  • Treenien jälkeen lihakset eivät enää tulleet yhtä kireiksi kuin normaalisti

12 testaajan testiryhmän lisäksi 50 testaajaa kokeili T-Standia yhden kerran ja he kaikki totesivat T-Standin tehokkuuden hyvänä ja toimivana pohkeiden venyttäjänä. Lisäksi T-Standia kokeilemalla testaajat yllättyivät miten kireät heidän pohkeensa olivat.


Lyhyellä päivittäisellä käytöllä saavutettavat hyödyt

  • T-Standille noustessa lihakset eivät enää tuntuneet yhtä kireiltä kuin ennen tuotteen käytön aloittamista / käytön alkuvaiheessa
  • Lihaskireydet helpottuivat
  • Lihasten joustavuus lisääntyi
  • Jaloista tuli kevyemmät ja vetreämmät ja sen huomasi positiivisesti arjessa liikkumisessa ja liikuntasuorituksissa
  • Eteenpäin taivutuksen parantuminen


T-Standin käytön tehokkuus

T-Standin käytön vaikutuksen huomasi yhtä aikaa pohkeissa, takareisissä, pakarassa, alaselässä ja myös pitkissä selkälihaksissa. Pohkeisiin ja takareisiin vaikutus oli tehokkain ja venyttävin. Pakaroihin ja selän lihaksiin vaikutus tuntui venytyksen lisäksi lihaksia aktivoivana ja vahvistava. Pohkeissa venytys tuntui koko pohjelihaksen matkalta ja normaaleja venytystapoja syvemmällä.


Kireät lihakset

100 % testaajista sai apua kireisiin lihaksiin (pohkeet, reiden takaosat, pakarat ja/tai alaselkä). Erityisesti pohkeet ja myös takareidet aukesivat, rentoutuivat ja vetreytyivät ja sitä kautta joustavuus lisääntyi. Konkreettisimmin kireiden lihasten vetristymisen huomasi siitä, että T-Standin kulmaa täytyi jyrkentää testijakson aikana. Yhdellä testaajista nilkka oli leikattu ja se oli ollut todella kireä. T-Standin avulla nilkan kireys lievittyi.


Akillesjännevaivat

100 % testaajista sai apua akillesjännevaivoihin.

Akillesjännekireydet antoivat periksi ja kivut vähenivät/paranivat ja kokonaisuutena akillesjännevaivat parantuivat normaalia nopeammin. Akillesjänteessä tuntui normaalia päivittäistä kipua, mutta kipu lieventyi huomattavasti tai hävisi kokonaan aina T-Standilla seisomisen jälkeen. T-Stand samaan aikaan aktivoi ja hoiti sekä sopivasti venytti akillesjännettä.


Plantaarifaskiitti

Plantaarifaskiitin osalta T-Standin käytön hyödyn havaitsi parhaiten jalkojen yleisten kireyksien helpottumisen myötä. Tällöin jalanpohjan liikkumavapaus lisääntyi ja myös jalanpohjan muu omatoiminen aktivointi, venytys ja hoito tehostuivat ja onnistuivat paremmin. Lihaskireyksien helpottumisen ja lihaksien rentoutumisen myötä T-Standin käyttö mahdollistikin plantaarifaskiitin paremman hoidon ja nopeamman parantumisen. Plantaarifaskiitista kärsineet testaajat olisivat kuitenkin toivoneet vielä parempaa suoraa vaikutusta plantaarifaskiitin hoitoon ja paranemiseen pelkällä T-Standilla seisomisella, vaikka osalla testaajista plantaarifaskiittikipu ja kireydet vähenivät pelkästään T-Standia käyttämällä. 60 % testaajista sai apua plantaarifaskiitin hoitoon.


Lihasten vetreytyminen ja joustavuuden lisääntyminen

Lihakset ovat selkeästi vetreämmässä kunnossa kuin ennen T-Standin käyttöä. Vetristymisen havaitsivat myös testaajat, joilla lihasten rasitus oli normaalia kovempaa testijakson aikana. Lihasten vetreytymisen havaitsi hyvin ryhdin muutoksessa. Aluksi T-Standilla ryhdikkäässä asennossa seisominen oli hankalaa, sillä lihakset olivat niin kireät. Lihasten vetristymisen myötä ryhdissä seisominen onnistui helposti. T-Standin avulla notkeus lisääntyi ja esim. eteenpäin taivutus parantui joillakin testaajilla jopa 10 cm.


Parasta T-Standissa


Kuluttajatestauksen loppuraportti

Kuluttajatestauksen loppuraportin pääset lukemaan kokonaisuudessaan alla olevasta linkistä:

Tested Testing Lab -tunnus

T-Stand saa käyttöönsä ”Tested Testing Lab” -tunnuksen.